[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) ::
جلد 18 شماره 4 صفحات 203-197 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش میانجی اخلاق مداری ذی‌نفعان در ارتباط بین مدیریت دانش و بلوغ سازمانی آموزش و پرورش
محمد صادق اسماعیلی سراجی1، محمد صالحی*1، رضا یوسفی سعیدآبادی
1- گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه ازاد اسلامی، ساری، ایران.
چکیده:   (206 مشاهده)
زمینه: بررسی عوامل موثر بر بلوغ سازمانی با تاکید بر مدیریت دانش و اخلاق مداری ذی نفعان می تواند به طور موثری در تعالی نظام آموزش و پرورش نقش موثری را ایفا کند، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف ارتباط مدیریت دانش بر بلوغ سازمانی آموزش و پرورش با تاکید بر نقش میانجی اخلاق مداری ذی‌نفعان انجام شده است.
روش: روش تحقیق توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران، معاونین و روسای گروه­های ادارات آموزش و پرورش و مدیران و معاونین مدارس استان مازندران می باشد، 338 نفر با استفاده از روش نمونه گیری  خوشه ای تصادفی جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسشنامه محقق ساخته مدیریت دانش، بلوغ سازمانی و اخلاق مداری ذی‌نفعان استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری در نرم افزارهای آماری SSPS22 و Pls   تحلیل شدند.
یافته ها: نتایج بررسی نشان داد که ارتباط مدیریت دانش و اخلاق مداری ذی­نفعان بر بلوغ سازمانی مثبت و معنی­دار می باشد.
نتیجه گیری: در نتیجه برای توسعه بلوغ سازمانی آموزش و پرورش می توان به ابعاد مدیریت دانش و اخلاق مداری ذی نفعان توجه کرد.

 
واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش، اخلاق مداری ذی‌نفعان، بلوغ سازمانی
متن کامل [PDF 525 kb]   (90 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/10/3 | پذیرش: 1401/12/6 | انتشار: 1402/11/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating the Mediating Role of Stakeholders' Ethics in the Relationship between Knowledge Management and Organizational Maturity of Education. Ethics in Science and Technology 2024; 18 (4) :197-203
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3186-fa.html

اسماعیلی سراجی محمد صادق، صالحی محمد، یوسفی سعیدآبادی رضا. بررسی نقش میانجی اخلاق مداری ذی‌نفعان در ارتباط بین مدیریت دانش و بلوغ سازمانی آموزش و پرورش. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (4) :197-203

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3186-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645