الگوی سلامت سازمانی برای دستیابی به اعتماد اجتماعی با تاکید بر ارزش های اخلاقی
|
غلامحسین ترابیان بادی1، ایرج سلطانی*2، حمید دوازده امامی3 |
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. 2- 2. گروه مدیریت، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. 3- 3. گروه مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، دانشکده حکمرانی اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. |
|
چکیده: (217 مشاهده) |
زمینه: هدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی سلامت سازمانی با تاکید بر ارزش های اخلاقی در صنعت هواپیمایی ایران میباشد.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف در گروه پژوهشهای توسعهای - کاربردی قرار دارد و از نظر روش کیفی داده بنیاد است. جامعه آماری گروه خبرگان شامل اساتید متخصص و مجرب حوزه مدیریت و همچنین مدیران و کارشناسان با تجربه صنعت حمل و نقل هوایی کشور است. نمونه انتخابی خبرگان در این پژوهش به صورت نمونهگیری غیراحتمالی بوده و بر این اساس 20 نفر از اعضای گروه خبرگان، انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. در نهایت داده ها با روش کدگذاری تحلیل شد.
یافته ها: نتایج نشان داد تعداد 218 کد آزاد از مصاحبهها به دست آمد سپس تعداد 32 کد محوری از کدگذاری باز استخراج گردید. در نهایت با کدگذاری انتخابی الگوی مفهومی تحقیق ارایه شد.
نتیجه گیری: نتایج نشانگر این بود که شرایط علی، شرایط زمینهای ، شرایط مداخله گر و راهبردها در الگوی سلامت سازمانی صنعت هواپیمایی می بایست در بر گیرنده ارزش های اخلاقی باشند تا بتوانند منجر به پیامدهای مثبت در ارتباط با مشتریان، سازمان، کارکنان و مدیران شوند و اعتماد اجتماعی را برای سازمان رقم زنند. |
|
واژههای کلیدی: سلامت سازمانی، ارزش های اخلاقی، اعتماد اجتماعی |
|
متن کامل [PDF 504 kb]
(74 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1401/7/25 | پذیرش: 1401/9/27 | انتشار: 1402/11/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|