[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
داوران فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری::
تماس با ما::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
پیوندها::
اخبار::
::
COPE
This journal subscribes to the principles of
..
ISSN
P-ISSN: 2251-7634
E-ISSN: 2981-233X
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: تماس با ما
..
:: دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) ::
جلد 18 شماره 4 صفحات 93-88 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل برند اخلاقی جهت جذب و نگهداشت منابع انسانی
فاطمه برجی نیا1، بهزاد مشعلی*2، ناصر عسگری3
1- 1. دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، گروه مدیریت دولتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
2- 2. گروه مدیریت، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران
3- 3. گروه مدیریت، دانشگاه هوانوردی شهید ستاری، تهران، ایران
چکیده:   (213 مشاهده)
زمینه: اکنون بدلیل رقابت بسیار شدید در­صنعت بانکداری، جذب و نگهداشت نیروهای­انسانی متخصص، مستعد و کارآمد به چالشی جدی در این بانک تبدیل شده است. تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی تقویت برند اخلاقی در جهت جذب و نگهداشت منابع انسانی به انجام رسیده است.
روش: این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی می‌باشد. جامعه­ آماری این تحقیق گروهی از خبرگان (شامل اساتید دانشگاه و مشاورین حوزه مدیریت منابع انسانی و متخصصین علوم رفتاری و روانسنجی و مدیران ارشد بانک تجارت) بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله برفی 9 نفر از خبرگان به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق، از آنجایی که از روش تئوری­داده­بنیاد استفاده گردید، ابزار اصلی جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه­عمیق و غیرساختاریافته با خبرگان بود. سرانجام پس از طی کدگذاری‌های سه گانه باز، محوری و انتخابی، الگوی پیشنهادی تحقیق بر اساس مدل پارادایمی طراحی شد.
یافته ­ها: در مجموع 9 مصاحبه صورت گرفته، 123 مفهوم اولیه استخراج گردید که بعد از بررسی و کنار هم قراردادن آنها و حذف مفاهیم تکراری، 36 مفهوم نهایی شناسایی شد و در 12 مقوله اصلی قرار گرفت. در نهایت مدل تحقیق ترسیم شد.
نتیجه­ گیری: یک برند اخلاقی میراثی از ارزش‌ها، استراتژی‌ها و اقداماتی را به جا می‌گذارد که می­توانند از نظر اخلاقی درست و اخلاقی تلقی شوند. در حقیقت یک برند بانکی­اخلاقی به طور­مسئولانه، مثبت و پایدار به جامعه کمک می­کند به مشتریان احترام می­گذارد و با رعایت انصاف، احترام و عدالت در برابر کارکنان خود می­تواند در نگهداشت نیروی­انسانی خود به طور موثر عمل کند.
واژه‌های کلیدی: برند اخلاقی، جذب و نگهداشت نیروی‌های مستعد و متخصص، صنعت بانکداری
متن کامل [PDF 547 kb]   (101 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/7/26 | پذیرش: 1401/9/20 | انتشار: 1402/11/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ethical Brand Model for Attracting and Maintaining Human Resources. Ethics in Science and Technology 2024; 18 (4) :88-93
URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3171-fa.html

برجی نیا فاطمه، مشعلی بهزاد، عسگری ناصر. مدل برند اخلاقی جهت جذب و نگهداشت منابع انسانی. اخلاق در علوم و فناوری. 1402; 18 (4) :88-93

URL: http://ethicsjournal.ir/article-1-3171-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 18، شماره 4 - ( 11-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری Ethics in Science and Technology
Creative Commons License
All works in this site are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4645